Monitoring należności

monitoring-naleznosci-3

Straetus

Monitoring należności – dla kogo?

Monitoring należności powinno wdrożyć każde przedsiębiorstwo, któremu zależy na utrzymaniu stabilnościpłynności finansowej, niezależnie od liczby wystawianych przez nie comiesięcznie faktur. Jest to jedna z najważniejszych kwestii zabezpieczających interesy firmy i dalszy rozwój.

Kupując usługę dostarczaną przez zewnętrznego usługodawcę, nie musisz tworzyć dodatkowych miejsc pracy oraz wdrażać od zera systemu do zarządzania należnościami.

Otrzymujesz w krótkim czasie kompleksową, zautomatyzowaną usługę dopasowaną do potrzeb zarówno jednoosobowych działalności gospodarczych, jak i dużych przedsiębiorstw.

Jakie są korzyści z monitoringu należności?

Główną zaletą jest znacznaa poprawa płynności finansowej przedsiębiorstwa widoczna już po kilkunastu tygodniach działania.

Monitoring należności niesie ze sobą kilka oczywistych korzyści.

  • Przyspieszenie wpływów gotówki nawet o 30%!

  • Najtańsza windykacja to brak windykacji: mniejsza liczba faktur oznacza niższe koszty dochodzenia należności na etapie windykacji polubownej i sądowej.

  • Zlecenie monitoringu należności zewnętrznej firmie windykacyjnej jest wielokrotnie bardziej opłacalne, niż uruchomienie specjalnie tym zajmującej się komórki we własnym przedsiębiorstwie.

  • Usprawnienie procesów przepływów faktur i informacji pomiędzy firmą i kontrahentami

  • Systematyczne przypominanie kontrahentom o płatnościach jest nie tylko narzędziem dyscyplinującym, ale też edukującym

  • Poprawa wizerunku firmy, jako dbającej o swoje finanse i wykorzystującej profesjonalne narzędzia do zarządzania

monitoring-naleznosci-2

Straetus

Jak działa monitoring należności?

Monitoring należności, choć jest usługą kompleksową, działa na bardzo prostych zasadach. Ważne, by działania podjąć jak najwcześniej – najlepiej tuż przed upływem terminu zapłaty danej faktury.

Proces ten przebiega przede wszystkim cyfrowo – podejmowane są próby kontaktu z kontrahentem za pomocą wiadomości e-mail, SMS, wiadomości głosowych, a także połączeń telefonicznych. Ten ostatni sposób komunikacji jest  najbardziej efektywny – rozmowa telefoniczna i przedstawienie rzeczowych argumentów często prowadzi do uregulowania należności i zapobiega powstawaniu zaległości w płatnościach w kolejnych miesiącach współpracy. Wyjaśnienie powodów braku zapłaty jest również kluczowe do osiągnięcia wysokich wskaźników spłat oraz ciągłego ulepszania procesów tzw. „order to cash”

Do prowadzenia monitoringu należności wykorzystujemy dedykowany system informatyczny, a kontakty telefoniczne wykonywane są przez profesjonalnych konsultantów. Z reguły pracujemy pod „logo” Klienta i wykonujemy wszystkie działania w jego imieniu, zachowując przy tym wysoki poziom kultury i dyskrecji.

Straetus

Monitoring należności – opłaty

Nasza usługa dostępna jest w kilku podstawowych pakietach, które są dopasowywane do potrzeb klientów. Ich ceny są uzależnione od liczby monitorowanych kontrahentów w skali miesiąca, oraz częstotliwości podejmowanych kontaktów telefonicznych.

Gwarantujemy, że poprawa wpływów gotówki vs. poniesione koszty będzie zawsze lepszym rozwiązaniem finansowych niż brak profesjonalnego monitoringu należności lub tworzenie własnych struktur i narzędzi

Zapytaj o cennik
zdjecie-transakcje (1)

Porozmawiaj z nami