Jeżeli jesteś właścicielem firmy musisz pamiętać o opracowaniu skutecznej windykacji w przypadku ewentualnych problemów z płatnościami od kontrahentów. Tak jak każda strategia biznesowa, musi się ona opierać na skuteczności przy minimalizacji kosztów.
1.Transakcje przystosowane do potrzeb klientów
Płatności realizowane wobec Twojej firmy powinny być maksymalnie uproszczone i bezpieczne. Wraz z rozwojem smartfonów i aplikacji firmowych warto wdrożyć możliwość płatności przez popularne narzędzia internetowe. Płatności online umożliwiają łatwe przekazywanie należności, a za pośrednictwem wielu platform do wystawiania faktur masz możliwość informowania klientów o zbliżającym się lub przekroczonym terminie płatności.
Najczęściej, gdy klient może z łatwością dokonać płatności, nie zwleka z wypłaceniem określonych należności.
2.Bieżąca komunikacja z klientem
Warto wdrożyć do swojej firmy nowoczesne kanały komunikacji z klientami. Niezbędny jest automatyczny proces windykacji, który obniża koszty i jednocześnie pozwala na szybkie odzyskanie należności.
Automatyzacja płatności, rozliczeń i przypominania (sms i e-mail) o płatnościach poprawiają komfort obsługi klienta, a także ograniczają ryzyko, że wiadomości nie zostaną dostarczone, bo połączenie zostanie odrzucone. Starsze metody komunikacji obecnie uznawane są za nieskuteczne.
3. Analiza procesu windykacyjnego
Zanim zaczniesz działać, przeanalizuj sytuację. Unikniesz dzięki temu powielania błędów i trudnego dochodzenia należności. Analityka może pomóc w śledzeniu płatności klientów i powiadamianiu w przypadku nawykowych lub stopniowych spóźnień, co pomaga w uniknięciu faktycznych problemów z płatnościami.
Stosując metody analityczne w odniesieniu do finansów klientów możesz uniknąć nieściągalnych długów. W ten sposób windykacja należności będzie skuteczna i zapewni nieprzerwany dopływ do gotówki.
Windykacja należności pod kontrolą
Powyższe etapy windykacji mogą pomóc Ci w szybkim odzyskaniu należności, a jednocześnie zadbają o uzyskanie stabilności finansowej.